Thomas Gammelvind, CEO og medstifter af Trustworks

Thomas Gammelvind stiftede sammen med tre andre Trustworks tilbage i 2014 som en lille fire mands virksomhed. I dag består Trustworks af godt og vel 30 medarbejdere og har til huse i nyistandsatte lokaler i indre by på Amagertorv. Trustworks er en hurtigt voksende virksomhed og modtog Børsens Gazelle pris i år 2018 og 2019.

Virksomhedskulturen i Trustworks er det vigtigste
Det er vigtigt, at alle i Trustworks føler de har en stemme og har indflydelse på den fælles rejse som Trustworks er på. Det er derfor naturligt for Thomas Gammelvind at involvere og holde alle konsulenter opdaterede på organisatoriske overvejelser, bekymringer samt store såvel som små beslutninger, ledelsen træffer. Thomas forklarer, at ”growth mindsettet” er en integreret del af hans og Trustworks’ arbejdsmentalitet, og han bruger mindsettet til at motivere konsulenterne i Trustworks.

Thomas kommunikerer internt på en række forskellige måder. Bl.a. gennem videoopdateringer, som er en autentisk måde at kommunikere til alle internt i virksomheden på, da konsulenterne størstedelen af tiden sidder ude hos kunden, andre på Trustworks’ kontor i indre by og andre arbejder hjemmefra grundet COVID-19. Thomas Gammelvind motiverer konsulenterne ved at fortælle om den rejse, Trustworks er på, for at få alle til at tage aktivt del i den.

Holdånd i Trustworks
Da Trustworks blev grundlagt var ambitionen at skabe et nytænkende og anderledes konsulenthus med fokus på at skabe fælles resultater og succes – som ét team. Thomas og de andre stiftere ville væk fra den traditionelle konsulentmentalitet, hvor alt handler om personlige salgs- og produktionsmål, til i stedet at fokusere på at skabe størst mulig værdi i kundeprojekterne og arbejde sammen om disse ved at udnytte alle kompetencerne i konsulenthuset.

Thomas Gammelvind betegner sig selv som et udpræget konkurrencemenneske – både når det gælder sport og karrieren. Konkurrencementaliteten skal dyrkes i fællesskabet og ikke være på det individuelle plan – og det er der, Thomas mener, Trustworks især skiller sig ud fra sine konkurrenter.

”For Trustworks er det af højeste prioritet, at kunderne får den bedste rådgivning. Derfor får kunden adgang til hele husets viden, hvilket betyder at konsulenterne til enhver tid samarbejder med hinanden for at levere det højeste niveau hos kunden. For at sikre dette, har vi fjernet individuelle, økonomiske KPI’er.”

Tillidsbaseret ledelse
Trustworks er et tillidsbaseret konsulenthus – både i forhold til kunder og medarbejdere. Trustworks sætter gerne konsulenterne ”fri” ude hos kunden, men sørger samtidig for at konsulenterne har et sikkerhedsnet i Trustworks-teamet, hvor de kan få hjælp og sparring til enhver tid.

Selv om Thomas Gammelvinds rolle er administrerende dirktør, så det vigtigt for ham at signalere, at Trustworks er et konsulenthus med en flad organisationsstruktur. Dette kommer til udtryk ved, at der ikke eksisterer en fast karrierestige med dertilhørende jobtitler. Derimod pointerer Thomas:

”Hvis man har passionen og talentet kan man tidligt i sin karriere få lov til at drive projekter og få frihed under ansvar. I Trustworks opbygger man ikke tillid, man har 100 % tillid fra første dag.”

Det er vigtigt for Thomas, at der er balance mellem nyuddannede og mere erfarne konsulenter i Trustworks. Det er kombinationen mellem de to niveauer, som skaber den rette ”growth” mentalitet hos Trustworks og som i sidste ende skaber den største udvikling og de bedste resultater. Som Thomas selv siger:

”For mig er det utroligt givende at arbejde med folk, som kommer direkte fra studiet og som er helt opdaterede på teori og skal lære det at være konsulent – det er altid mega fedt at se og følge udviklingen i den stejle læringskurve”.

Trustworks’ fremtid
Det sidste store spørgsmål, der melder sig, handler om Trustworks’ fremtid og er formuleret således: ”Hvordan ser Trustworks ud om fem år?”. Thomas Gammelvind svarer med et smil:

”Godt spørgsmål; for fem år siden skød vi helt forkert, fordi vi har nået meget mere på fem år, end vi turde drømme om. Jeg tør godt at sige, at vi i hvert fald er flere medarbejdere, end vi er nu. Det er vores klare ambition at vores kultur bliver endnu stærkere og vi fortsat er kendt for at være det utraditionelle konsulenthus, som gør en afgørende forskel for vores kunder!”

Der er ingen tvivl om, at Thomas har start-up passionen, og at han hver dag udlever sin drøm om at drive et IT-konsulenthus. I begyndelsen var målet for Trustworks at skabe en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet og rart at være og hvor man hver dag bliver fagligt udfordret i selskab med det bedste team. Hvis man spørger konsulenterne i Trustworks, er der bred enighed om, at det mål for længst er nået.

Blå bog

  • Navn Thomas Gammelvind

  • Alder 41 år

  • Stilling Managing partner, CEO & Programme and Project manager

  • Uddannelse Vinhandler samt MS.c. Business Administration and Computer Science (Cand.merc.it), CBS

“To grunde til, hvorfor man skal overveje Trustworks som sin næste arbejdsplads?
1. Du får lov til at være med til at udvikle fremtiden for et konsulenthus, hvor du ikke står op om morgenen for at blive målt på dit personlige salg og hvor mange timer, du har lagt hos en kunde pr. dag.
2. Du kommer til at være en del af en virksomhedskultur, hvor vidensdeling, teamspirit og højt fagligt niveau vægtes lige højt. Det stiller store krav til dig som person, da man ikke kører ”solokarriere” hos Trustworks.”

Thomas

Mere om Trustworks

Bliv klogere på hvilket slags konsulenthus Trustworks er ved at se vores kulturvideo.

Har du lyst til en uforpligtende kaffe? Send os en mail.

Læs også portrættet af Emilie Duedahl for at høre en ansats oplevelse af Trustworks.

Portrætfoto af Thomas i sofaen